This is real, this is me.


Dag 01 - Presentera mig själv.



Mitt fullständiga namn är Ann Katarina Sirinapa Nilsson. Så vitt jag vet har Ann inget att göra med släkten eller liknande. Anna hette min farmors mor om jag inte minns helt fel. Dock låg det en surkärring som födde samtidigt som mamma som skulle döpa sin dotter till Anna så det fick jag minsann inte heta för henne... Sirinapa är från Thailand, som de flesta redan vet/listat ut är jag inte helsvensk. Mamma är från Thailand och pappa fårn Sverige.

Jag föddes i Sverige (10 juli 1991) och har bott i en och samma stad hela livet, Falkenberg. Ska sanningen fram bor jag utanför Falkenberg men jag räknas in i kommunen. De skolor jag gått i är Morupsskolan (numera Morups Friskola), Skogstorpsskolan och Falkenbergs Gymnasieskola med inriktning Hotell- och Restaurang. Jag älskar mat, många äter för att leva, jag lever för att äta.

Redan i unga år satt jag med mamma på köksgolvet och styckade gris.


Jag är en väldigt äventyrslysten person som lätt blir rastlös. Har under mina 19 år bott 5 månader i USA och 3,5 månader i Spanien. Älskar att resa och se världen, men mer om det kommer ni får läsa om senare.

Fart och fläkt är det som gäller för mig!


Jag kom nyligen hem från Spanien där jag nu tagit ett certifikat som internationell engleskalärare. Låter himla fancy. I Sverige betyder ett sånt certifikat inte så mycket eftersom alla här redan kan engelska men det kan alltid vara bra att ha, och tro mig, jag kämpade hårt för det.

Jag har i mitt liv sysslat med fotboll, skytte och ridning. Fotbollen varade bara i fem år, ridningen i ca: 7 år och skyttet i 13 år. Jag är inte helt säker, men jag tror att jag slutat med skytte nu med. Ska jag vara ärlig var nog ridningen det enda jag verkligen gillade och det jag saknar.
Jag saknar skytte på grunt av SM, resorna, alla läger och gemenskapen - men inte själva skjutandet så mycket. Det känns bara konstigt, att skytta är ju i princip det enda jag vet, det jag gjort i hela mitt liv. Ibland känns det som om det är det enda jag är bra på. Jag har ju trots allt vunnit alla tävlingar som jag ställt upp i minst en gång. De fem sista åren tror jag att jag sköt för alla förutom mig själv. Jag hatar att göra folk besvikna och det kändes som om folk skulle bli just besvikna om jag lade av med skyttet.
Ridningen saknar jag på ett annat sätt. Jag längtar liksom efter doften av hästar och klappar på alla jag passerar. Längtan att få springa fritt på en stubbåker, spontanhoppa över gärdsgårdar som kom i vår väg och liknande. En stor del av min häst-längtan dog dock med min älskade Fican, på både gott och ont.



För tillfället jobbar jag på Stanton's Pizzeria och Salladsbar i Falkenberg, vilket jag gjort sedan våren 2007. Har nyligen även börjat hoppa in som vikarie på min gamla skola, Skogstorpsskolan. Det är roligt, nytt, jämfört med allt jag tidigare sysslat med.

Jag har alltid älskar djur och har haft djur så länge jag kan minnas. Katter, kaniner, fåglar och nu även en hund.


Mer om man familj, mina överiga intressen och liknande kommer under de kommande 30 dagarna.

Jo just det! Jag är även bäst på att stava fel så det får ni ha överseende med :)

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Spännande läsning, spännande månad. Men tänk på vad du skriver och varför du gör det innan du publicerar det. Har alla rätt (/borde alla) veta allt detta? Man vet ju aldrig.. Avslöja lixom inte för mycket om dig själv.

2010-12-05 @ 14:39:19
URL: http://www.nilssonrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0