The place where I belong


Dag 23 – Mitt hem

Jag bor i ett rätt stort hus vill jag påstå. Jag och mamma bor i ett rött, trevånings tegelhus. Vi har 3 badrum, 4 sovrum och ett kök. Vi har ett fint uterum med tillhörande terrass där det står en murad grill som används flitigt på sommaren. Halva trädgården är inhängnad så Bobby kan springa fritt, på den sidan av trädgården har vi även en kattgård med kattlucka som går in i uterummet. På andra halvan var vi äppel- och plommonträd, hönshus, en till uteplats, mammas grönsaks/blomsterland. På den andra sidan har vi även vårat garage, med plats för två bilar, som sitter fast i huset. Vi har även en liten stuga på tomten som kan vara rätt mysig att sova i.
Mitt hus är mer än ett hus, det är ett hem. Jag har bott där i hela mitt liv och jag tycker det är toppen! Inredningen går i trä och ljusa toner - det känns väldigt välkomnande tycker jag. Vi är lite samlare båda två så det står saker precis överallt. Kort på släkt och familj pryder nästan varje vägg i huset. Blommor och lampor smyckar varje fönster, orkidéer har vi ett gäng utav, det är mammas favoritblomma.



Jag hade kunnat gå på hur länge som helst om allt annat men det är nog inte så intressant, ni får nöja er med detta.

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hem Ljuva Hem! (Med aaaningen för mycket saker i) ;)

2010-12-27 @ 22:24:01
URL: http://www.nilssonrebecka.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0