Help me, help you.


Dag 15 – Mina drömmar

Jag tänker stort, jag vill inte slösa bort mitt liv på meningslösa saker. Inte strävar jag efter att kamma hem ett Nobelpris, men jag vill göra något betydelsefullt, jag vill bli ihågkommen.
Jag drömmer om att resa och få se världen. Jag drömmer om att få hjälpa fattiga barn i U-länder få sitt liv på fötter. Jag vill hjälpa familjer, ja, hela byar! Jag vill vara volontär, jag vill vara au pair, jag vill inte fastna här.
Jag vill att det ska kännas att jag har levt mitt liv, att jag utnyttjat det på bästa sätt. Jag vill att folk ska säga "Den där Katta, hon lämnade verkligen ett starkt intryck på mig." efter min död. Kort sagt vill jag helt enkelt bara vara med att påverka, det är lättare sagt än gjort. Det är även mycket snack och lite verkstad.
Jag önskade jag hade mycket, mycket pengar. Absolut hade jag shoppat, ni känner ju mig, men jag hade även kunnat använda pengarna till att hjälpa andra, hjälpa mig själv att hjälpa andra.
Klyschigt nog drömmer jag om världsfred. Jag drömmer om en grön planet där generation efter generation ska få leva i fred på en planet där man utvinner energi från en sol som aldrig kommer slockna. Jag drömmer om ozonhål som inte finns och jag drömmer om en värld utan fästingar. Face it, de är de enda djur på vår planet som inte ingår i en näringscirkel.

Jag drömmer om en värld där alla delar lika, en värld med jämställdhet i varje land mellan kvinna och man, svart och vit. Jag drömmer om ett liv efter detta där alla är lyckliga och smärta där inte existerar. Jag drömmer om en värld där alla lever i harmoni med varandra.



Imagine all the people
Living life in peace

You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope some day you'll join us
And the world will be as one


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0