Come home to my darling


Dag 17 – Barndomsminne

Mitt starkaste/första bardomsminne var nog när jag sakta men säkert rev sönder våran tapet hemma i TV-rummet bakom bokhyllan. Face it, allt förbjudet är roligt! - Det lärde jag mig i tidig ålder.
Våran tapet bestod av bruna snören som var färgade på olika sätt så de bildade blommor, tror jag. Nu tänker ni er säkert en halmlada men det var rätt fint faktiskt, hemtrevligt och det såg inte alls dumt ut. Hittar tyvärr ignen bra bild som jag kan visa er.
Bokhyllan vi hade gick inte ända in i hörnet så där brukade jag ställa mig och dra av ett snöre i taget, bit för bit. Självklart var det ju inte jag när de frågade om vem som hade gjort det.

Det är det första jag tänker på när folk frågar mig om ett barndomsminne. En annan grej jag tydligt minns är våran barnstol som man kunde tippa/göra om till en annan slags stol med bord. Skitcoolt enligt mig! Dock hittar jag ingen bild på den heller...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0